ŽELJEZNICA u HR

off topic chat forum
Odgovori
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

To je neki neprecizni novinar.....spominje lokalni vlak koji stane na ama baš svakoj stanici. Znate li za stajalište Krušljevec na varaždinskoj pruzi? Tamo vlak stane a može ući samo medvjed, ha, ha. I takvih stajališta ima na desetke....čak ne nose naziv stanice ili kolodvora. Ipak na stanici ponekad siđu revolveraši ili kopači zlata.....

Oni koji žive u Zaboku uskoro će se vlakom voziti na struju....pruga se elektrificira....


U Vodnjanu je danas poginuo dečko jer nije provjerio da li nailazi vlak. Vlak je opalio njegov auto i gurao ga cca 200 metara. Zadana brzina vlaka na toj dionici je 80 km/h. Taj neasfaltirani prijelaz bio je osiguran znakom STOP i Andrijinim križem što je po zakonu dovoljno osiguranje ŽCPR.

Znači da strojovođa ne razmišlja - nego vozi vlak tom zadanom brzinom. I jel vidite to...brzina vlaka od 80 km/h, koji je bio samo jedna motorna jedinica (zovemo ga Šved), znači zaustavni put od cca 200 metara!! Dečko je poginuo na mjestu.
I opet ta priča........ da strojovođa nije mogao učiniti ništa da to spriječi.

Pazite pri prijelazu preko željezničke pruge!


Prijelaz na kojem se dogodio udar i u daljini zaustavljen vlak.
slika

slika

slika



https://www.glasistre.hr/crna-kronika/n ... ama-711475
Zadnja izmjena: garlic, dana/u pet tra 02, 2021 10:29 pm, ukupno mijenjano 1 put.
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
Pimpi
Postovi: 5543
Pridružen/a: čet ruj 08, 2016 7:26 pm

Bas koma.
Znate kako se avioni na nosacu zaustavljaju putem kuke i celicnih uzadi? Mozda treba nesto izmislit i za vlakove . Hmmm idea . Nemojte mi ju maznut sad. Pocinjem radit na patentu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

Pimpi je napisao/la:Bas koma.
Znate kako se avioni na nosacu zaustavljaju putem kuke i celicnih uzadi? Mozda treba nesto izmislit i za vlakove slika. Hmmm idea slika. Nemojte mi ju maznut sad. Pocinjem radit na patentu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

A i meni je dosadno pa ti moram odgovoriti. Masa F16 iznosi 8.670 kg a samo moja manevarska lokomotiva je teška 45 tona, električna lokomotiva 90 tona, najteža lokomotiva na HŽ 100 tona.
I to su samo lokomotive a gdje je još težina vlaka, tj tovarenih vagona? Gdje teretni vlak može biti težak po 2000 tona.

Npr, u USA teretni vlakovi teški 8000 tona mogu voziti max brzinom od 100 km/h. Kad to zaletiš sa stotkom onda ćeš se u slučaju brzog kočenja (momentalno pražnjenje glavnog kočnog voda) zaustavljati kilometrima.
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
Pimpi
Postovi: 5543
Pridružen/a: čet ruj 08, 2016 7:26 pm

E sad mi ubi ideju . Pa dobro. Stavi se 5 kablova vise . Ne znam. Brainstormam.
Leteca lokomotiva. Ak je mogo Doc u back to the future
Ili jednostavno uloziti u rampe na svaki prijelaz. Kosta manje nego ljudski zivot, ili?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
kike
Postovi: 4279
Pridružen/a: čet kol 14, 2014 11:20 am
Lokacija: Zagreb

Ti Pimpi bas izazivas....

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Avatar
Pimpi
Postovi: 5543
Pridružen/a: čet ruj 08, 2016 7:26 pm

Ma ne, samo bacam ideje. Nema lose ideje. Znas kak je rekao jednom onaj: e ajmo stavit ljepilo na papir. A svi ostali, o cem ti pricas, kakvo ljepilo, jesi normalan, daj se pokrij usima.
I gle sad. Post it najveci izum ikada poslije toalet papira

Ljudski zivot je neprocijenjiv, bar bi tako trebalo biti, ja potpuno shvacam garlica o cemu prica. Moras vozit ubojito sredstvo, kao da pucas okolo pistoljem i cekas kad ce netko naletit na metak. A kad naleti kriv si i nitko te nista ne pita.
U Japanu je 90 posto bilo kakvih prijelaza osigurano, sto rampe sto vijadukti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

Inače, kod nas osiguranje željezničko cestovnih prijelaza spada pod lokalnu upravu. Nije HŽ Infrastruktura generalno odgovorna za sve prijelaze u HR. Znači lokalna uprava odluči financirati poboljšano osiguranje ŽCP i plati HŽ Infrastrukturi da to obavi. Za HŽ Infrastrukturu je zakonu prijelaz dovoljno osiguran znakom STOP i Andrijinim križem. No međutim, na prugama gdje se razvijaju veće brzine od , mislim, 100 km/h obavezno je postaviti svjetlosno-zvonovni signal.... i dalje kako brzina raste - polubranik.

U navedenom slučaju radilo se gotovo o kozjoj stazi!

Ali....evo osiguranog prijelaza, čak rampom. No uvijek se nađe neki "specijalac". Dogodilo se opet u Istri u veljači 2021. Lik koji je odavno trebao vratiti vozačku se zaletio u spuštenu rampu i nastavio vožnju!

"Istarska policija javlja kako je Opel Corsa prelazila preko željezničke pruge Pula Pazin. U automobil je tada udario vlak. Vozač (60) je ostao zarobljen, ali pri svijesti.

"Vatrogasci su izvukli vozača iz smrskanog automobila. Prevezen je u pulsku Opću bolnicu, a težina ozljeda još nije poznata", naveli su iz istarske policije.
Nesreća se dogodila kada je 60-godišnji vozač upravljao automobilom Opel, pulske registarske oznake te je na županijskoj cesti 5076 udario u branik koji je bio spušten radi prolaska vlaka, koji je prometovao na relaciji Pula – Buzet. Nakon što je udario u branik, vozač je Opelom prošao ispod njega i u vrijeme dok je prelazio preko željezničke pruge, u automobil je udario vlak kojim je upravljao 33-godišnji strojovođa. Od siline udarca, automobil je odbačen na travnatu površinu", javlja policija.
Vozač automobila prevezen je u pulsku bolnicu, a težina njegovih ozljeda zasad nije poznata. U trenutku nesreće u vlaku se nalazilo devet osoba, a nitko od njih nije ozlijeđen.
Policija će protiv vozača automobila pokrenuti prekršajni postupak."

Nije ovo usamljen slučaj nego lomova branika i polubranika na HŽ prugama ima na stotine. Jedan malo pripiti kum se biciklom zaletio u polubranik i slomio ga.


slikaatm around me
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
Pimpi
Postovi: 5543
Pridružen/a: čet ruj 08, 2016 7:26 pm

Jasno. Ali meni kao civilu i HŽ laiku uopce nije bitno tko je odgovoran za koju dionicu, cestu, prijelaz te kako ce se i tko dogovoriti za postavljanje sigurnosnih znacajki na iste. Meni je bitan krajnji ishod.
A jasno, ima budala koji svojom neodgovornoscu unatoc zabranama, rampama, stopovima, andrijama i sl. dovedu sebe i druge u opasnost. Tu nema lijeka i pomoci nazalost


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

Kod nas uopće ne postoji jedna kultura edukacije i poslije toga kultura osobne odgovornosti. Nego, sve svakome treba objasniti a unaprijed znamo da imamo loše đake....paaa koliko su naučili tako će i prelaziti prugu....možda i poginuti.
Ako je ljudski život neprocjenjivo važan nije mi jasno kako se pojedinci ponašaju kao da imaju deset života, kao u videoigri?

Pa taj vozač koji je poginuo 2.04.2021 u Vodnjanu je imao 31 godinu. Nije bio neuki klinac niti stara bena.


U Burkina Faso željeznica uopće nije opasna....među najsiromašnijim državama svijeta....


slika

slika

slika
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

Željezničko cestovni prijelaz u Mirkovcima.....snimljeno dosta davno 2017 god, ali tu se vlak zaletava.....full gas pri osmom položaju gasa na američkom dieselu serije 062.
Po mojoj procjeni vuče vlak težak, hm, 700 tona....?
I svako kočenje takvog vlaka pri toj brzini bilo bi razvučeno na stotine metara.
Najveći zaustavni put na HŽ pruzi iznosi 1500 metara..to je konačna mjera pri kojoj bi se svaki vlak na HŽ-u, brzine do max 160 km/h zaustavio u dužini zaustavnog puta.

phpBB [video]



I kako brzi vlakovi prolaze kroz Čulinec/Zg sa 140 km/h.......a ljudi se žale na brzinu? Ti vlakovi prolaze tom brzinom i kroz stajalište TRNAVA a tamo se svaki vrag mota po pruzi.

phpBB [video]
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

Nas je na željeznici bilo od svake vrste. Sad pričam o davnim vremenima...još iz Yuge.

Jedan naš lik koji je bio strojovođa a sad nadzornik lokomotiva, zagorac, držao je sa ocem ringišpil na Mariji Bistrici. Uvijek su na prošćenje postavljali i montirali taj ringišpil. Osim toga držali su onu streljanu gdje si pucao zračnom puškom sa spiganom cijevi da pogodiš nešto i osvojiš plišanog medvjedića ili već što. Pogodio si *urac.

Taj ringišpil je bio te vrste, sa lancima na kojima su visjela sjedala. U ono vrijeme jako popularna stvar za zabavu. Nije tada bilo Hally-Gally vožnje. Ljudi su izdaleka putovali da se okreću na tom ringišpilu...moj kolega je to zvao KETAČ.
I tako...jednom je moj kolega išao kupiti sendvič a ostavio oca da upravlja vožnjom. Stari otac je već podosta bio pod gemištima i ...ljudi se utovare u sjedala...osigurani lancem preko struka.

Stari otac pokreće paklenu mašinu...ringišpil se sve jače okreće. A u toj vožnji se ukrcao i jedan podeblji muž koji je također bio pod određenom dozom gemišta. I da čovjek prekrati dosadu i dokolicu odlučio se malo provozati prkoseći centrifugalnoj sili.
Kad odjednom mladež sa ringišpila počinje zazivati starog oca da još jače zavrti paklenu mašinu. A ovaj bez razmišljanja još pojača broj okretaja i to poprati vriska odobravanja.

Ringišpil se sve jače vrti, zabava je na vrhuncu....kad...eto nevolje. Na onom sjedalu gdje je zasjeo podeblji muž...puknuo je lanac i tom prilikom muž bude lansiran u neke vrbe koje su, eto baš tu, rasle pored ringišpila. Let je bio kratak a muž se zabio u krošnju vrbe, skroz neozlijeđen. Drži se sa sve četiri za granje.

Paklena mašina se zaustavlja....svi vide što se dogodilo. Moj kolega dolazi sa tim sendvičem do ringišpila i isto vidi što je posrijedi. Ispao mu sendvič iz ruke...počinje galamiti na starog oca.

U toj zbrci prekine ih zapomaganje podebljeg muža koji se zaglavio u krošnji vrbe. Oni pristupe da mu pomognu ali ovaj ne surađuje nego se ko mačak uhvatio i ne pušta. Nikakvo nagovaranje ne pomaže da se otpusti i da će ga prihvatiti pri padu.
Nego...već je netko alarmirao DVD – dobrovoljno vatrogasno društvo Marija Bistrica koje ubrzo stiže i postavlja lojtru (ljestve) da dosegnu podebljeg muža i skinu ga sa stabla.


Nakon operacije spašavanja svi akteri događaja malo su se poriječkali....podeblji muž se žali da mu je odletio šešir sa glave...itd.

Na kraju sve je riješeno uz par gemišta pod obližnjim šatorom...nitko nije ozlijeđen i nitko nikome ništa ne zamjera.

Stvar je dobro završila.....


slikashe's my angel
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

II. POSLOVNO ODIJEVANJE na HŽ

Članak 3.

Poslovno odijevanje zadano je funkcijom odnosno poslovima koje radnik obavlja u Društvu.
1. Pravila koja vrijede za muškarce

1.1. Muškarci koji rade na rukovodnim radnim mjestima
- rukovodni radnici obvezno nose odijela, odnosno kombinacije sakoa i hlača i odgovarajuću obuću, sve uredno održavano i ispeglano, a obuća očišćena
- treba izbjegavati odijela ili odjevne kombinacije intenzivnih boja
- nošenje kravate je poželjno, a obvezno je kod održavanja važnih poslovnih sastanaka
- treba izbjegavati kravate napadnih uzoraka
- iznimno, u ljetnim mjesecima, dopušteno je nošenje hlača i košulja kratkih rukava, a odgovarajuća kravata je obvezna, ako se radi o važnim poslovnim sastancima
- košulje ne smiju biti intenzivno šarenog uzorka, a ako nisu jednobojne onda uzorak mora biti diskretan.
1.2. Muškarci koji rade na ostalim radnim mjestima
- ostali radnici koji ne obavljaju rukovodne poslove odnosno poslove vezane za neposredno sudjelovanje u željezničkom prometu, mogu se odijevati nešto ležernije, ali trebaju izbjegavati hlače ili odjevne kombinacije izrađene od jeans tkanine koje po modelu odudaraju od pravila poslovnog odijevanja i izgleda (npr. isprani i „poderani“ jeans), te odjeću namijenjenu za sportske aktivnosti
- potrebno je u odijevanju voditi računa o usklađenosti boja i materijala, te o uredno održavanoj i ispeglanoj odjeći, a na odjeći ne smiju biti istaknuti natpisi drugih tvrtki ili organizacija.
1.3. Muškarci koji rade kao izvršni radnici
Izvršni radnici obvezni su nositi propisanu sezonsku službenu odjeću i obuću u odgovarajućoj kombinaciji s privatnom odjećom, ali je poželjno izbjegavati hlače izrađene od jeans tkanine koje po modelu odudaraju od pravila poslovnog odijevanja i izgleda (npr. isprani i „poderani“ jeans), te odjeću namijenjenu za sportske aktivnosti.
1.4. Zajednička pravila
Ni u kom slučaju, bez obzira koje poslove obavljaju, muškarci za vrijeme rada ne smiju nositi poluduge ili kratke hlače (kratke hlače, bermude ili sl.) i majice bez rukava.
Ni u kom slučaju, bez obzira koje poslove obavljaju, muškarci za vrijeme rada ne smiju nositi obuću namijenjenu za sportske aktivnosti (bijele ili svijetle tenisice), natikače, sandale i sl.

2. Pravila koja vrijede za žene
2.1. Žene koje rade na rukovodećim radnim mjestima
- žene na rukovodećim radnim mjestima obvezne su nositi kostime ili kombinacije sakoa i suknji u kompletu s košuljom ili nekim drugim prikladnim odjevnim predmetom, uz odgovarajuću obuću, sve uredno održavano i ispeglano, a obuća očišćena
- najkraća duljina suknje dozvoljena je 10 cm iznad koljena
- nije dopušteno nositi pretjerano dekoltiranu odjeću
- nošenje haljina također je dopušteno, ali one moraju odgovarati poslovnom izgledu i u dužini koja je predviđena kod suknji
- ako se žena odijeva u odijela ili drugu kombinaciju s hlačama, hlače ne smiju biti kratke i preuske
- odjeća ne smije biti od prozirnih materijala, niti bez rukava u ljetnom periodu
- ljetne haljine obvezno se kombiniraju s odgovarajućim sakoom ili majicom na kopčanje
- čarape ne smiju biti napadnih uzoraka
- boja čarapa može biti usklađena s bojom kostima ili haljine bez prevelike razlike u nijansama
- nije dopušteno nositi natikače, klompe ili drugu sličnu obuću, te obuću namijenjenu za sportske aktivnosti
- ako žena za vrijeme rada nosi čizme, one moraju biti usklađene s poslovnim izgledom
- pažnju valja obratiti na slaganje vrsta materijala od kojih je odjeća izrađena, te na usklađenost boja i uzoraka
- nije dopušteno nositi odjeću izrađenu od jeans tkanine, te odjeću namijenjenu za sportske aktivnosti.
2.2. Žene koje rade na ostalim radnim mjestima
- žene koje rade na poslovima koji nisu rukovodni mogu se odijevati u nešto ležernijoj varijanti vodeći računa o duljini suknje odnosno haljine, dubini dekoltea i izgledu hlača, te izbjegavanju materijala koji su prozirni
- nije dopušteno odijevati se u odjevne predmete bez rukava
- poželjno je izbjegavati nošenje odjeće od jeans materijala koja po modelu odudaraju od pravila poslovnog odijevanja i izgleda (npr. isprani i „poderani“ jeans)- nije dopušteno nositi odjeću namijenjenu za sportske aktivnosti
- nije dopušteno nositi klompe ili drugu sličnu obuću kao i obuću namijenjenu za sportske aktivnosti (klasične tenisice).
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

TUNEL SINAC

Na ličkoj pruzi, između kolodvora Vrhovine i Ličko Lešće, u km 73+576 počinje ulaz u najduži tunel na HŽ željezničkoj mreži, tunel SINAC. Gradnjom pruge od Ogulina do Gospića koja je trajala od 1912. do 1920. god, zbog karakteristika terena probijen je 1914. Tunel je probijen u dužini 2273,60 met. te je zbog blizine istimenog mjesta nazvan SINAC.
Ako poželite prošetati kroz tunel potrebno je oko 40 min hoda ali to vrijeme se učini puno duže i s olakšanjem se dočeka svjetlo na izlaznom kraju tunela. Poseban je osjećaj biti u tunelu dok kroz njega prolazi vlak – osjetiti kako se stvara pritisak koji nastaje dok lokomotiva gura masu zraka ispred sebe.

-Ulazni portal je u km 73+599,80 (715,35 m n.m)
a izlazni u km 75+873,40 (692,62 m n.m).

-Pad nivelete iznosi 10 promila (1%).

-Odvodni kanal tunela smješten u sredini.

-Ukupna dužina tunela iznosi 2273,60 m (od toga 1972,00 m u pravcu i 301,60 m u luku).

-Minimalni radijus kolosjeka u tunelu iznosi 275 m.

-Tunel je pušten u promet 1920 g. a obnovljen 1956 g.

-2006 god. izvedeni su radovi na obnovi odvodnje tunela i izvršena je potpuna zamjena gornjeg ustroja pruge. Kolosijek je zavaren u DT, tračnice UIC 60E na drvenim (hrastovim) pragovima

-Tunelski obzid izveden u betonu u dužini 634,10 m a nisu obzidana 47 prstena (gola stijena).

-Najviša razina nadsloja iznad tjemena svoda tunela iznosi 255,15 m.

-Tunel je probijen kroz stjensko-vapnenačku masu.

Autor: Tomislav Tonković
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

Nije trebalo dugo čekati na novi slučaj...

Tragedija u Kaštelima: 'Kažu da je dečko hodao po pruzi i da je imao slušalice. Vlak je trubio...'

"Mještani koji žive uz prugu kažu nam kako je zvuk trube kojim je strojovođa pokušavao upozoriti nesretnog momka sve prenuo.

- Dugo je trubio, dugo... Zvuk je parao nebo. Izletjeli smo vani vidjeti što se događa. Policija je brzo stigla, sve su ogradili. Došla je i Hitna pomoć, ali nisu mogli ništa, odmah su otišli. Strojovođa je bio izvan sebe, vidjela sam ga kako nosi nekakve papire. Dugačak je bio taj teretni vlak, i očito je bio natovaren jer su na početku kompozicije bile dvije lokomotive. Nije bilo nikakve šanse da se zaustavi – priča nam mještanka Gomilice."



https://www.24sata.hr/news/tragedija-u- ... bio-754974
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
Edo
Postovi: 6788
Pridružen/a: pet tra 30, 2010 10:01 am

slika
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

Okey mi je Mataković...čak ga i vrlo cijenim.

Ali vidite....štreka u HR se trudi ugoditi putnicima ali... stajališta uništena, kolodvori uništeni, sve porazbijano i pošarano...vlakovi pošarani i ŠTO se god može razvaliti i odnijeti to se zbilja i odnese. Makar to bila i rola papira iz WC-a. To nije totalna nebriga HŽ-a nego vandalsko i pljačkaško ponašanje putnika.
Koliko puta sam znao pronaći u vlaku totalno pijanu osobu koja uopće nije znala u kojem se GRADU nalazi!??
A kad vlakom putuju neki navijači (nekog nogometnog kluba...?) - poslije je vlak bio za totalni popravak i deratizaciju! Sve razvaljeno, povraćano i uništeno.

Jedna baba....stalno je krala vatrogasne aparate iz vlakova i vagona. Ko fol se nekud išla voziti.....sa ovećom torbom...i odee vatrogasni aparat iz vlaka. Na kraju ju je Policija maznula i našla kod nje u kući 6 vatrogasnih aparata!!

Narod je stoka, tja.....
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
trunto
Postovi: 4106
Pridružen/a: uto sij 12, 2016 4:40 pm

Pitanjce: kojom stranom voze vlakovi?
Moja opažanja su da nema nekog pravila ili?
Avatar
bdb
Postovi: 3079
Pridružen/a: sri stu 22, 2017 6:39 pm

Edo je napisao/la:slika
inace na vecini kolodvora putnici niti ne dobiju informaciju o kasnjenju. Stojis i cekas svoj brzi vlak koji je spor i kasni, a morat ces ga doplatiti hehe. Hvala Bogu kaj vise nikad ne budem putovao HŽ-om
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

trunto je napisao/la:Pitanjce: kojom stranom voze vlakovi?
Moja opažanja su da nema nekog pravila ili?

Vlakovi mogu voziti po pravilnom ili nepravilnom kolosijeku. Ti je iz željezničarske terminologije, a ustvari sva su kretanja pravilna.
Pravilno kretanje odnosi se na kretanje desnim kolosijekom u pravcu vožnje ali nisu svi kolosijeci na svim prugama i kolodvorima tako objašnjeni.
Za strojovođu je najvažnije, u odnosu na kretanje svojeg vlaka, koji su mu signali mjerodavni. Iako se nekad kreće lijevim kolosijekom biti će mu mjerodavni signali sa desnog kolosijeka.
Zato svaki strojovođa mora polagati ispit poznavanja pruge i to potpisuje. Mora znati sve, ama baš sve prilike, koje se mogu dogoditi na tojitoj dionici pruge.
Kao npr piloti.....ne može u aerodrom štajaznam New Delhi slijetati pilot koji nema nikakvog iskustva na tom aerodromu. Morao je to odraditi kao kopilot pod nadzorom.

Npr, prometnik ima na raspolaganju dva prolazna kolosijeka i ovisno o prometnim prilikama usmjeravati će vlak po kolosijeku koji mu je više prolazan ili će izvršiti pretjecanje brzog putničkog vlaka u odnosu na spori teretni vlak.
Nekad je čak moguće da se dva vlaka kreću jedan usporedno sa drugim na dva susjedna kolosijeka u istom pravcu.

Paaa, nije baš samo tako položiti ispit za strojovođu kako se u HR polaže ispit za vozačku B kategoriju, ha, ha.
Jer strojovođa dobije u ruke lokomotivu vrijednu npr, 30 milijuna kuna a vuče vlak sa 500 putnika...i za sve je odgovoran.
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Avatar
garlic
Postovi: 916
Pridružen/a: sub sij 28, 2017 1:40 pm

Vetar otkačio dvanaest teretnih vagona od lokomotive i survao ih u ambis

Poginula četiri lica. -Dva vagona pala na kuće. -Petnaest vagona sa stokom spašeno

Knin, 3. decembra 1962

Juče, po podne na Čupkovićanskom vijaduktu kod Bendera, 26 kilometara od Knina, na ličkoj pruzi nedaleko od Plavna dogodila se teška saobraćajna nesreća. Brzi teretni voz B-1309 koji saobraća od Splita preko Knina za Zagreb, oko 16:30 časova, kada je nailazio preko vijadukta bio je zahvaćen jakom burom koja je duvala na tom području. Od lokomotive otkačila su se službena kola i još 12 vagona koje je vetar silovitom snagom prevrnuo i bacio u ambis s leve strane vijadukta. Snažna dizel lokomotiva koja je izdržala sve nalete vetra udaljila se sa mesta katastrofe i zaustavila na sigurnijem mestu. Također nije nastradalo ni petnaest vagona poslednjeg dela kompozicije koji su bili natovareni živom stokom.

U ambisu pod vijaduktom poginuli su Joso Baković, vozovođa i Ante Jurjević, prvi kočničar koji pripadaju stanici Split, zatim Nikola Vučković iz Dugog Polja srez Split i Jakov Miliv iz Dicma srez Split, oba pratioci pošiljke stoke. Sva četvorica poginulih u času udesa nalazila su se u službenim kolima. Dva vagona su pala na dve kuće koje se nalaze pod vijaduktom. Jednu kuću vagon je srušio, ali ljudskih žrtava nije bilo. Veći deo noći jedan vagon je visio sa vijadukta dok i njega bura nije oborila.

Ekipe za spasavanje zajedno sa pripadnicima JNA koje su sinoć krenule iz Knina nisu mogle raditi jer je orkanska bura koja je duvala brzinom od 150 kilometara na čas, a na mahove i jače, to onemogućava.

Zbog udesa na Benderu,prvom takve vrste na ličkoj pruzi svi vozovi su upućeni za Zagreb unskom prugom. Jutros su ... krenule snage železničara koje su, radeći u teškim uslovima jer je bura, iako nešto oslabila i dalje bila jaka učinile prohodnim taj deo pruge tek danas oko 14 časova.


slika


Isti most partizani su srušili krajem rata 1945 kako bi onemogućili pojačanje ili bijeg Nijemcima, što im je donijelo konačnu pobjedu u Dalmaciji, s obzirom da je to u to vrijeme bio jedini put prema Lici na širem području pa je Njemačka vojska bila odsječena.

slika


lokacija mosta http://www.openstreetmap.org/way/496864070
Radio sam u NASA i točio benzin u rakete
Odgovori